söndag 28 november 2010

Kalasigt

Jag spenderade gårdagskvällen (och natten för den delen!) med att vara sockersjuk efter tårta och kaka. Det är fint och mysigt med kalas, extra fint när man kan ge bort alla de överblivna godsakerna till gästerna, så man slipper se dem (godsakerna!) någe mer! ^^

Jag hade födelsedagskalas i goda Ume-vänners lag, riktigt mysigt och trevligt! Fyllde år förr-förra torsdagen men bestämde att kalaset fick vara helgen efter. Fick så fina presenter, en LCHF-kokbok, stickade långa och färgglada tjocksockar, en ugglebrosch från Berlin (!) och ett supermysigt litet set från Body shop med duschcreme och bodybutter! Oooh så lyxigt! Med andra ord kan jag i vinter hålla mig varm om fötterna, få inspiration till god mat, vara piffig och lukta gott. Typ allt man behöver. Nästan. ^^

Idag har jag varit med några av kalaskompisarna till kyrkan på adventsgudstjänst! Det var faktiskt jättemysigt och trevligt, trots att jag inte kan påstå mig vara en flitig kyrkobesökare. Det blir väl sådär någon gång vart tionde år, ungefär. Kanske lite oftare. Har i flera år funderat på att gå på julotta men sen blir det alltid sådär jobbigt just när det är dags. Orka gå upp vid 4-snåret liksom?! Iallafall, vi kyrkfikade efter gudstjänsten och for sedan ner på stan då det var skyltsöndag just idag. Inte så jättemycket att se om man är över 8 år kanske (vi såg hela två livs levande tomtar!), men stämningen var mysig och det är ju kanske bland det viktigaste! Vädret var toppen, kallt, klart och INTE blåsigt som det har varit här i Umeå de senaste dagarna. Blåst och storm. Huvva. 




Häromdagen var det så kallt att jag lånade sambons jacka när jag gick till ICA. Jag funderar seriöst på att adoptera den av honom, som jag gjort med hans vindjacka, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar