fredag 3 juni 2011

Luktade det bränt?

Aj aj. Idag var första dagen som jag låg ute på gräsmattan och njöt av solen och det fick jag allt betala för... 

Jag hade smort in armar, axlar, bröst och ansikte men ett par viktiga lemmar hade jag helt glömt bort - benen. Jag har nu betalat för det i dubbel bemärkelse. Mina ben brinner kan jag tala om, de är röda, svullna och prickiga på sina ställen, allt i en oerhört assymetrisk och ohärlig form som säkert kommer att bli fint sedan. Not. Har nu införskaffat mer smörja inför sommarens soldyrkande (som jag dock kommer att hålla nere på en läglig nivå utifrån mitt grisskära skinn), vilket var dyrt. Ett nödvändigt ont som förhoppningsvis är lite utav en livförsäkring för oss med den mer känsliga hudtypen. För det går verkligen åt! Kicks har dock erbjudande på en hel del solskyddsprodukter nu så det är ju bra att passa på, som jag gjorde idag. =)




Aloe Vera-gel har varit min bästis idag, bra till allt typ, men speciellt svårt svedda ben! Efter att ha läst positiva recensioner (bara 5/5 i betyg!) om Hawaiian tropics solkräm för ansiktet så slog jag till. Den är parfymfri (hurra!) och ska inte lämna någon fet hinna i ansiktet vilket jag söker efter. Inte så kul att vara glansig OCH blek - se bilden. Sen införskaffade jag en trogen följeslagare, Niveas solskydd. Nästa inköp blir en solhatt, om jag nu hittar någon som passar mitt gigantiska huvud...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar