tisdag 7 juni 2011

Senaste dagarna

Värmeböljan är i stan! Både idag och igår har jag myst ute i solen, hur skönt som helst. Har smort in mig ordentligt, solat måttligt och därför inte bränt mig, har istället börjat få fin färg och många nya fräknar. =) I lördags var jag på knytistjejmiddag med libanesiskt tema! Vi hade det så himlans bra och gottade oss med vår stora buffé långt in på småtimmarna, några mojitos och andra romdrinkar slank också ner. ;)


En av de godaste drinkarna enligt mig - mojito!

Libanesisk buffé á la oss. Falafel, hummus, halloumi, baba ganoush, lobje bel zait, pitabröd, tabouleh,
bönröra, olika såser och fläskspett. Aaaah, matorgien var total!

Jag kom bland annat med pitabröd som jag bakade tidigare under dagen.
Busenkelt och så himla gott!

Kände mig fin i min mönstrade klänning från Ellos. En av mina favoritklänningar. 

Började min måndag med en långpromenad i värmen och fortsatte med solande och pocketläsande (Stora döden) på en filt på grönområdet utanför huset. Har hunnit med att handla och en hel del fixande hemma också såsom disk, rensning av avloppen i badrummet, tvättning och storkok (färsfyllda paprikor i mängder). Det är sjukt vad skönt totalt tankebefriad verksamhet såsom hemmagrejande kan vara ibland, just eftersom att det inte kräver någon som helst tankekraft. 

Jag och sambon har även hunnit se senaste avsnittet av Game of Thrones (bästa serien just nu!). Imorgon är det första dagen på mitt sommarvikariat, ska bli väldigt spännande även om jag just nu är mest nervös. 



2 kommentarer:

  1. Hej min sköna böna <3

    Hoppas jobbet går bra för dig :)
    jag är också förkyld :/ blev det för någon vecka sen så det verkar gå nått.

    Ha de bäst!

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott buffén såg ut! :) Var den det?

    SvaraRadera