fredag 31 augusti 2012

Om att ha någonting att se fram emot

Har snart hunnit vara hemma en vecka och har väl så smått kommit in i vardagen igen. Jag har verkligen insett att det är otroligt viktigt att ha någonting att se fram emot under hösten och vintern, nu när mörkret tar över och det är långt, långt kvar till nästa semester. Vi är sugna på en sista minuten-resa till solen i november, om jag kan lyckas omfördela min semesteransökan gällande julen vill säga. Min lillebror är jättesugen att komma och hälsa på oss i höst och han kommer förhoppningsvis någon helg framöver. Det ska bli så himla mysigt! Sen har min finaste och bästa vän för avsikt att komma upp i höst också och det är något som jag har sett fram emot så himla länge! Jag blir alldeles varm i kroppen och får fjärilar i magen bara jag tänker på det.

Annat som jag har att se fram emot i höst är IKSU's träningsutbud (inte minst att gå på aqua-powerpass med tjejerna!) och att komma igång med löpningen ordentligt. Har tänkt hitta ett bra nybörjarschema med intervaller som jag kan köra utefter, men först skulle jag behöva en puls/löparklocka och så ska jag köpa nya gångstavar (mina knarrar/klonkar så djävulskt?!) och inte minst broddar till pw's.

Sen får man ju inte glömma alla obligatoriska höstaktiviteter såsom filmmys, bio-kvällar, caféhäng och långpromenader. Ååh! Biohösten innehåller ju både första Hobbit-filmen, Twilight breaking dawn part two och Blondie som jag vill se.

Jag har även bokat in lite må-bra-grejer såsom rygg- och nackmassage nästa vecka och även klippning och färgning hos frisören som jag ev. ska till imorgon.

Har gjort en lång lista på allt som jag har att göra/fixa/greja med under hösten och vintern. Älskar att skriva listor, för listor över precis allting, men nytt för i år är att jag gör veckolistor OCH dagslistor. Har insett hur bra det är att ha just dags- och veckolistor istället för mer generella listor, gör alltid såna på jobbet nämligen. Jag har ett jobb där det är extremt viktigt att göra saker i tid och jag jobbar alltid på att ligga ett steg, eller helst tre-fyra steg före. Fast när det gäller privata grejer är det ju inte alltid lika viktigt. Jag har under åren blivit en hejare på att ringa runt till olika företag, myndigheter etc. för att få reda på saker och ting, eller kanske reda ut saker och ting. Jag har tidigare haft telefonfobi men idag tycker jag det är väldigt roligt att göra ärenden via telefon. Har ju blivit ganska härdad från jobbet när man har kontakt med andra myndigheter i princip dagligen.


Sann inspiration från naturen.
Älskar att se hur allting förändras med årstiderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar