onsdag 4 juli 2012

If you like piña coladas...

Lyssnar på "Escape (The pina colada song)" med Rupert Holmes efter inspiration från senaste avsnittet från säsong 5 av True Blood. Mucho gusto, I love that show! 


Haha!



Vad händer annars då? Joo, just nu är det mycket med allt. Jobbet, värmen, påhitt efter jobbet... Ja you name it. Var på en otroligt lyckad after work i fredags vid stadskajen på en old fashioned båt som bland annat innebar mycket snack, dans en masse (och givetvis obligatorisk fuldans!), och tre misslyckade försök att komma in på några andra krogar efter klockan halv två. Vi fick handen överallt, men vad gjorde väl det när vi hade varandra? Jag kom hem efter tre och var glad och nöjd som satan. Skrev ett mycket märkligt blogginlägg på bussen hem som tursamt nog inte publicerades?! 

Kändes fantastiskt att få träffa mina härliga kollegor när vi inte längre var i statens tjänst. Lördagen spenderades i soffan gloendes på bland annat "Twilight: breaking dawn part 1", med mystiska krämpor efter dansandet och ett dunkande huvud. Tur att regnet vräkte ner! 













Nästa vecka kommer bli intressant då min ansvarsnivå på jobbet kommer anta nya enorma höjder, åtminstone för stunden. Skrämmande men samtidigt lite spännande. Jag har nu en lång jobbhelg framför mig, 7.00-19, yey! Därför är jag ledig två dagar nu mitt i veckan och jag har ambitionen att göra minsta möjliga under ledigheten. Visserligen vet jag ju med mig att jag redan har gjort upp planer för morgondagen så den ambitionen sket sig ju ganska rejält. Men vadå, att sticka på stan en sväng (kolla rean!) och åka på Ica Maxi kan väl inte räknas som planer, eller? Kanske skulle man tvätta lite, göra storkok och läsa lite Mari Jungstedt i solen också? Okej, sistnämnda aktivitet är ju praktiskt taget att göra "ingenting"...

Har mått lite dåligt senaste två dagarna pga. värmen och solen. Har varit ute mycket i solen på jobbet och även på rasten (power walk), vilket kanske inte var det smartaste draget i den gassande solen. Speciellt inte för mig som blir hängig om jag är ute för mycket i solen. Lagom är bäst och med solskyddsfaktor tusen. Minst. Hädanefter tar jag mina pw's på morgnarna eller kvällarna när solens strålar är mer skonsamma mot min pigmentfattiga hy. Visserligen går ju solen praktiskt taget aldrig ner i den här staden såhär års. Igår tex. var jag och sambon hos en kompis och kom hem efter tolv på natten och då var det ännu ljust som på eftermiddagen. Men klaga ska man inte. Jag njuter i fulla drag av sommaren, värmen (oftast) och alla sommaraktiviteter och har som ambition att ta årets första dopp inom kort. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar