onsdag 7 november 2012

Winds of change

Mitt i kaoset så faller saker och ting på plats. 



YEY!


Jag har tackat ja till en anställning i Södertälje som påbörjas 28 januari! Jag har varit på två intervjuer för den här anställningen (samma statliga myndighet som jag jobbar för just nu) och har lagt ner väldigt många timmar på alla förberedelser runtomkring, såklart. Mina arbetskamrater har varit på mig dagligen sedan jag var på första intervjun för att de har varit så nyfikna på hur det går. Jag har fått mängder med dunkningar i ryggen och lovord om att "det är klart du får jobbet, du ska inte oroa dig!". Men givetvis har jag inte kunnat eller vågat tro på det. Men jag är mer än kvalificerad och blev erbjuden jobbet innan alla intervjuer ens var avklarade, 5 dagar efter att jag var på intervjun. Vi var ca 500-800 personer som sökte jobben (det låg 70 tjänster utannonserade och siffrorna kring de sökande varierade visst lite, någon sa 500, någon annan 800). 

Ja jösses, det här innebär en väldigt massa saker. För det första kommer jag och sambon att flytta ca 80 mil söderut, vi ska hitta bostad och få allt praktiskt att funka. Men jag ser positivt på det hela, men det är mycket att göra. Jag har hunnit kolla upp väldigt mycket innan jag ens visste att jag skulle få komma på den första intervjun. Ska försöka ta en sak i taget, men det är inte alltid så lätt. Har börjat sprida ordet kring vårt lägenhetssökande men har ännu inte riktigt gått ut officiellt kring det hela på exempelvis Facebook. Känner mig inte riktigt redo, vill ha anställningsavtalet framför mig innan jag vågar.

Det återstår inte många arbetsveckor innan det är dags för mig att påbörja en 19 veckors fullt betald utbildning i Stockholm med ett stort gäng framtida arbetskamrater. Wow. Nu väntar en ledighet på 12 dagar i slutet av november och sen kommer jag åtminstone att jobba december ut. =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar