onsdag 14 november 2012

Min dag

Idag jobbade jag dag, 6.45-15. Det är inte ofta man har just det passet så jag passade på att verkligen njuta av att få komma hem så tidigt. Cyklade hem som alltid med min kollega Calle och fyllde sen på energidepåerna en smula. Såg ett avsnitt av "Downton Abbey" som jag är helt uppslukad av för tillfället, sedan tog jag mig en välbehövlig powernap på 30 minuter. Vaknade av att vår inneboende kom hem och hejade på mig, sen gjorde jag mig iordning och cyklade till gymmet. Blev 30 minuter på crosstrainer och  ungefär en timmes styrka och stretching. Har hittat ett bra flow med träningen nu och kommit in i hyfsade rutiner. Känner att jag bygger upp styrkan sakta men säkert och att mitt flås blivit mycket bättre bara på några veckor.

Tog en lång dusch och gjorde sedan en kopp varm choklad som jag avnjöt framför tv'n med ytterligare ett avsnitt "Downton Abbey", tända ljus och katterna ihopkrupna intill.

Gjorde sedan en manikyr med nudefärgat lack på tipparna och en gradering av glitter ovanpå. Blev riktigt nöjd med resultatet för att vara första gången jag "graderar" och kan inte sluta titta på mina naglar. Älskar att pyssla med naglarna och på så sätt få utlopp för lite kreativitet.


 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar