tisdag 30 augusti 2011

Makeup my day



Jag tycker att det är hemskt roligt med smink, inte minst för att det med sminkets hjälp går att få mig att bli en snyggare version av mig själv, men det gör också att jag känner mig mer självsäker och trygg i mig själv.

En dålig dag blir genast bättre om jag lägger lite tid på sminket på morgonen. Det är sällan som jag lägger foundation och hela kitet, men jag känner mig hemskt naken utan att ha fyllt i ögonbrynen och fransarna då de är ljusblonda och inte syns annars. Så det försöker jag att alltid ta mig tid till. Tänk ett ansikte utan ögonbryn, inte snyggt! Fast visserligen har det ju varit trendigt med blekta bryn nu ett tag... ^^


Nu lyckades jag ta några bilder från en halvpiffig dag igår då jag lade en eyelinervinge och kände mig fin!






Smink som jag använt (för den som är intresserad): 

Ansikte

Make up Store eazy cover - chai
E.L.F mineral foundation - fair
Too Faced rouge - pinch my petals

Ögon
Lumene beauty base eyeshadow primer
The Body Shop eye & cheek palette (gammal) - golden grey
E.L.F mineral infused mascara - black
E.L.F waterproof eyeliner pen - black
Isadora inliner kajal - blonde
H&M eyebrow liner - light brown

Läppar
Hawaiian Tropic lip gloss - island berry


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar