fredag 19 augusti 2011

Ny kulinarisk upptäckt

Kom hem från jobbet för en stund sedan. Är just i färd med att göra ett stort lass med kålpudding ty jag jobbar långhelg från 6.45-19 både lördag och söndag och då behövs det ju en del mat.

Idag har jag lärt mig någonting nytt om mig själv; jag gillar fänkål! Det är något som jag inte har testat tidigare, vad jag vet. Åt en otroligt god fiskrätt idag på jobbet (ibland äter vi gratis, beroende på vilken dagstur man går) med en fänkålssallad med inslag av dill som var syrlig och god. En otroligt fin komplettering till fisken. Kocken menar att just fänkål passar ypperligt till fisk och jag måste absolut testa att göra någonting liknande hemma.



Bild


Blir en tuff kommande jobbvecka men jag försöker peppa upp mig själv så gott det går, dessutom kommer sambon hem nästa torsdag vilket ska bli otroligt skönt. Då kommer jag att ta ledigt från allt vad jobb heter och äntligen få några dagar ledigt med honom. Vi ska ordna och dona i lägenheten, bland annat göra iordning mitt arbetsrum som har blivit lite av ett förråd. Gilla förnyelse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar