onsdag 17 augusti 2011

What´s up

Saker och ting går just nu mot andra, nya tider. Inte minst vädret! Vad gäller hösten så har jag inte riktigt klart för mig vad som händer. Sommaren har gått så fort och jag trodde att jag hade en utstuderad plan (egentligen flera stycken), men när jag rannsakade mig själv så insåg jag att det nog egentligen var en lite feg och "safe" plan. Varför inte kasta sig ut i det okända nu istället för sen? Jag står inte helt och hållet planlös men hoppas ändå på lite tur och att min självkänsla ska kunna ta mig dit jag vill, för förutsättningarna är på min sida.

Jag älskar för övrigt win-win situationer, såsom igår på jobbet till exempel. Egentligen skulle jag jobbat tills nu på söndag, men nu har jag fått 6 extradagar nästa vecka som innebär 54 timmars jobb under veckan varav 22 av dem är på helgen (hurra!). Jag hade blivit förfrågad om jag kunde hoppa in nästa helg på ett pass som jag verkligen inte kände att jag hade lust med, inte minst för att jag inte har kläm på allt vad det passet kräver. Tog upp detta med en kollega som tursamt nog skulle jobba 12-timmarspass lördag och söndag så han erbjöd sig att byta pass med mig! Han ville dessutom väldigt gärna ha just det passet som jag verkligen inte ville, vilket ju innebar den perfekta win-win situationen!

Idag är jag ledig och har litegrann att ta tag i, bland annat punktering på bakdäcket, något som jag upptäckte igår när jag skulle iväg till jobbet. Tack för den televerket... Har redan fått laga punktering en gång i sommar, då på framdäcket vilket ju är något mer tacksamt. Att få bort och sedan på däcket och samtidigt ta hänsyn till broms och växlar känns inte jättekul, men det ska gå. Så, jag får ta bussen till Clas Ohlson och köpa cykelslang och när jag ändå åker iväg tänkte jag passa på att gå förbi på Myrorna och se om jag hittar något roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar