lördag 22 september 2012

Spådamen

Häromdagen fick jag reda på att en av våra vikarier på jobbet, en äldre kvinna i 60-årsåldern som jobbar ganska sällan, har en speciell förmåga. Hon kan både spå i kaffesump och via händer och heala. Jag tycker ju sånt är väldigt spännande även om jag inte riktigt vet om jag tror på allt direkt. Men sen började hon berätta om ett gäng egenskaper som jag har och allting stämde ju in. Det var ganska läskigt och jag kände hur jag rös och hur tårarna började komma fram. Visserligen har vi ju jobbat ihop vid några tillfällen, men hon har lyckats känna av mig väldigt väl...

Nu funderar jag på om jag ska låta henne spå mig. Men frågan är ju om jag verkligen vill se in i framtiden? Oavsett om sakerna hon säger kommer att slå in eller inte, vill man verkligen veta vad som kan tänkas hända? Tydligen har hon endast vid två tillfällen berättat för personer om någon i deras närhet kommer att dö. Vid det ena tillfället så var det en person vars anhörige skulle gå bort hastigt inom bara några månader, vilket denne också gjorde. Huvva, nä jag vet inte riktigt om jag vågar? Fast vissa saker skulle ju vara så otroligt spännande att höra om!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar