fredag 12 oktober 2012

Fredagens bravader

God dag.

Två lediga dagar har flugit förbi i rasande fart. Nu har jag en jobbhelg att "se fram emot", men helgerna på jobbet är alltid mycket lugnare så det är ju alltid något...
Idag tog jag en rejäl sovmorgon och åt sen frukost tillsammans med sambon som jobbat ett dygn och kom hem imorse. Jag spenderade en stund framför datorn med att kolla upp olika flyttbilsalternativ och olika flyttfirmor inför kommande flytten nästa år. Det blev även att ringa runt till tre olika firmor för att få lite pejl på läget. Sedan bar det av mot IKSU för ett pass CXWORX (mage/rygg). Kom hem, åt lunch (ska visa bild imorgon, var riktigt jäkla jättegott!) och gjorde sedan en lista på allt som vi kan tänkas sälja/slänga/ge bort i möbel- och prylväg. Jag är ju ganska tokig i det där med att rensa. Jag blir helt obstinat när det kommer till rensning och det är det enda jag kan tänka på. Men jag älskar det ju. Det som troligen kommer vara kvar i möbelväg är köksbordet, stolarna, soffan (jag hade dock sålt den om sambon hade varit med på det...), våra madrasser och en bokhylla. Förstå vad härligt att få bort en massa saker och kunna börja om på nytt sen! Ut med det gamla, in med det nya. Med saker som man faktiskt vill ha, inte bara köpt för att man måste ha det. När sambon sa: "...och blommorna får du väl ge bort", DÅ svartnade det dock för mina ögon. Aldrig i livet att jag ger bort mina bäbisar, mina älskade växter. De ska med oavsett vad.

Tog en powerwalk just innan solen gick ned och kom hem och stretchade igenom kroppen ordentligt. Sen satte jag mig med en kopp mintte, några salami- och brieost samt några finn crisps med ost på.

Sen kunde jag ju inte hålla fingrarna i styr från garderoben så det blev att rensa ur lite mer grejer och göra snyggt. Två sprängfyllda kassar fick jag ihop, men det är mycket fina grejer och sånt som jag knappt använt så det får nog bli att ge bort en del. Sen la jag också undan alla sommarkläder och tog fram underställen. Måste se till att hämta upp alla vinterjackor nu i helgen också!

Nu på kvällen har jag också hunnit lägga ut en annons på blocket för lite möbler och grejer som vi tänkt sälja av. Men det kommer att bli mera senare. Jag vägrar låta den här flytten bli panikartad och überstressig, därför tänker jag göra allt som jag kan för att underlätta det hela, som att börja packa i riktigt god tid. Böcker och porslin är ju sånt som man faktiskt kan börja lägga undan nu, åtminstone sånt som man inte använder. Sen har jag tänkt göra en räd i köksskåpen snarast möjligt och kasta en massa grejer som vi inte använder. Skrivbordshurtsarna blir nog nästa projekt näst efter köket. Åh vad roligt det ska bli!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar