måndag 1 oktober 2012

Stockholm


Förra veckan var jag i Stockholm över dagen för en jobbintervju. Passade på att luncha med mamma innan intervjun och hänga med min bästaste vän Erica efteråt. 



Blev så lycklig när jag fick åka i de gamla tunnelbanevagnarna. De påminner så starkt om min barndom och min ständiga dröm om att en dag nå ner med fötterna i marken när man satt på sätet. ^^ 



Åt tidig middag med Erica på Sawadee, ett thai-hak som ligger väldigt centralt men ändå lite undangömt. Där får man alltid plats och dit går jag alltid och äter när jag är i Stockholm och knatar runt. 





Vi spanade in H&M's träningskläder och Erica var skitsnygg i sina nya leggins som kommer just från H&M. 

Obligatoriska provhyttsbilder. När vi var yngre (typ 12-13?) köpte vi med oss en liter jordgubbar och åt i ett provrum nära Kungsträdgården. Det var tider det! 






Stockholm by night.
Erica åkte hem med 18.27-tåget och min flygbuss gick inte förrän 19.40, så jag strosade runt själv en stund. Bland annat köpte jag två kuddfodral från H&M-home som jag har velat ha. En talgoxe och en uggla!

Det mörknade ganska snabbt och regnet tilltog. Jag passade på att ta lite bilder med en ny foto-app på vackra Stockholm by night. Hade sen en otroligt mysig bussfärd ut till Bromma där jag njöt av att åka genom den upplysta staden. Det var knappt några passagerare varken på flygbussen eller flyget hem och jag bara njöt av att vara på väg någonstans. Jag älskar verkligen att resa, att fördjupa mig i mina tankar och inte ha möjlighet att flumma iväg och göra någonting annat. Man är verkligen i nuet och kan inte påverka någonting runtomkring. Himla skönt ibland.


Passade bra hemma!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar