måndag 1 oktober 2012

Tankar om kläder på kvällskvisten

Jag hade utrensning av garderoberna häromdagen. Mycket var kläder som jag har lagt undan tidigare men inte kommit mig för att slänga. Jag har tänkt ta med påsar till Myrorna men det har inte blivit av. Jag hade väldigt många påsar fulla med kläder och gick igenom allting innan allt hamnade i hallen. Bilden nedan visar spektaklet, men det tillkom några påsar med skor och kläder efteråt också! Jösses. 

Vad mycket skit jag har sparat. Kläder som jag knappt har använt och som känns väldigt daterade. De senaste åren har jag börjat bygga upp en garderob där basic-kläder får ta mest plats. Jag har insett att det är det som bygger upp en garderob, såna kläder som går att kombinera i det oändliga med lite "roligare" klädesplagg. Jag har ännu mycket att rensa ut (och mycket att lägga till!), sånt som fortfarande känns emotionellt jobbigt att kasta för att de är relativt nya och oanvända, men som jag troligen aldrig kommer att ha på mig. En del grejer ska jag ge bort också, det känns allra roligast, när någon annan får ta över ens klädesplagg. 

Jag älskar verkligen att rensa ut saker och skulle gärna vilja leva ganska minimalistiskt i framtiden, men inte för den sakens skull ha det sterilt. Jag tycker bara inte om att ha så mycket saker runtomkring mig, inte för mycket prydnadssaker, sånt gör mig jättenervös. Tomtar till jul?! Aldrig i livet. Men röda gardiner, julstjärnor och adventsstakar går an.




Något som jag också har blivit bättre på senaste åren är att satsa på funktionella träningskläder och skor som håller mig varm och torr. Det motiverar mig att röra på mig. Köpte en löparjacka idag på H&M som jag och Erica var och klämde och kände på i Sthlmc. Det blev varianten i rött och nu ser jag fram emot att använda den till veckan! Och visst är det så, att om man rensar ut en massa kläder så får man också köpa en hel del nytt? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar