lördag 1 december 2012

En härlig tid

Efter en tolvdagars ledighet är jag tillbaka efter min Sverigeturné... ^^ Har hunnit jobba tre dagar och kommit in i vardagslunken igen. Jag har haft en fantastisk ledighet på många sätt och vis. Insikt och inspiration har verkligen blivit två ledord för mig under mina resor till både Stockholm och Boden. Det är som att jag har varit iväg i ett år, så mycket som jag har landat i, fått upp ögonen för och insett. Jag känner mig fantastiskt ödmjuk inför allt som väntar i och med flytt och nytt jobb. Känner en sån sjuk jäkla harmoni i hela kroppen. Saker som tidigare har fått min världsbild att rasa samman har jag ryckt på axlarna åt den senaste tiden. Det är jättesvårt att förklara och gå närmare in på det hela, men kort och gott så mår jag väldigt bra. Det känns som att jag är på rätt väg i livet och jag har så mycket ambitioner att det inte är klokt. Här snackar vi revival! Askan är verkligen den bästa jorden. Att falla ner i avgrunden och sedan klättra upp, kämpa som satan, det är det som gör det! Att få tvivla lite, att rucka på den trygga verkligheten som man lever i, det har gjort susen som så många gånger förr. Utmaning, lämna "the comfort zone". Eufori! Som jag har famlat efter min väg men nu har jag hittat den och det är bara att go with the flow. Harmoni och frihet är orden!

Jag sladdar runt i snön som på moln. Eller inte riktigt, gjorde min första vurpa idag på jobbet, men vad gör väl det! Så mycket snö vi fått, 4-5 decimeter under dagen. Som jag har fått pulsa i på jobbet. Upp till knäna gick snön. Hade tur och fick skjuts av en kollegas flickvän hem från jobbet tidigare ikväll. Hon tyckte inte att vi skulle behöva cykla hem i snöyran och det var ju fantastiskt snällt, vi hade nog snällt fått gå de dryga 6 kilometrarna hem med cyklarna annars.

Annars njuter jag mest av att vara hemma. Mitt älskade hem som jag ska lämna om drygt 2 månader. Uppsagd är den och ett par har varit och tittat på den. Jag har fått till riktig julstämning hemma och röjt och kastat mängder med prylar. Hyrde en bil och körde iväg lass på lass med grejer till både återvinningen och myrorna. Mantrat är rensa!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar