söndag 2 december 2012

Min första advent

Så var det äntligen första advent! Jag ligger lite före i mitt huvud och tänker att det borde vara andra advent minst eftersom att jag pyntade lägenheten redan i början av veckan. Beställde ett WoodWick-ljus med doften currant från Presentnet för att öka stämningen ännu mer men tyvärr kom det hem trasigt i paketet. Så himla typiskt när jag fått sån fantastisk service därifrån. De ringde upp mig någon dag innan och sa att den mellanstorlek som jag hade beställt inte fanns inne och därför skulle jag få den största storleken utan extra kostnad. Så himla gulligt! Men nu ska jag få ett nytt som jag hoppas klarar sig.






Idag har jag jobbat från 6.45-16. Det har varit en otroligt seg dag på jobbet och den kändes mer eller mindre oändligt! Ett plus var att vi lyssnade på julmusik på fikapausen i matsalen och fick glögg och pepparkakor. Sen var det grymt skönt att komma hem till katterna, klä av sig till bara understället och krypa upp i soffan. Det har blivit mycket underställsmys på sistone. ^^ Efter en liten powernap i soffan så drog jag på mig träningskläderna och knatade till gymmet i kylan. -12 grader har vi haft idag och det kom ungefär en decimeter snö till i natt. Det är ett riktigt vackert vinterlandskap ute och det känns så mycket ljusare, äntligen!

Körde mitt mage- ryggpass plus fys och ökade på vikterna idag vilket funkade galant. Kört på samma i dryga 5 veckor nu så det var dags. La även till två övningar och kroppen kändes förvånadsvärt pigg trots att jag somnade på soffan och var skapligt seg därefter..




Älskade IKSU, som jag kommer sakna denna anläggning efter flytten...




Kom hem och hoppade i duschen, sen gjorde jag iordning lunch och middag till morgondagen, jobbar 11-19 vilket innebär att det både blir lunch och middag på jobbet. Lite drygt med såna pass men ibland äter jag ena måltiden på jobbet och betalar 45 spänn för den fantastiska maten kockarna lagar. Det är så värt den futtiga slanten!

Nu har jag druckit lite julte och ätit finn chrisps medan jag tittat på första avsnittet av julkalendern på SVT play! Jag älskade Mysteriet på Greveholm när det sändes 1996. Var 10 år gammal så jag minns den ganska så väl. Det var annat än skumma Jul i Kapernaum som jag aldrig förstod mig på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar