måndag 27 september 2010

Lyxchoklad...


Idag gick jag och sambon till den gemensamma delikatess-favoritbutiken i stan för att köpa hem lite lyxchoklad som vi gör någon gång ibland. Tänkte då köpa hem en favorit, Francois Pralus 75%-iga lyxchoklad från Trinidad. 

Väl där fick jag höra talas om systern "Cuba" som skulle vara så himla god och populär, samt att den var lik "Trinidad" i smaken. Kan ju säga att så inte var fallet. Jag smakade en liten, liten ruta och kunde knappt hålla kräkreflexerna borta. Det smakade ju lakrits! Står till och med på förpackningen, väldigt finstilt, väldigt litet. Nu finns det inte många smaker eller maträtter som jag inte tycker om, men lakrits är en av dem. 

68 kronor lade jag på 100g choklad, pengar som är helt och hållet slängda i sjön. Inte så roligt när man är en student och för en gångs skull vill lyxa till det lite. Den här chokladen skulle ha räckt i kanske 2,5 vecka, om inte 3! Konstigt nog är jag mer besviken över detta än när allt innehåll i min sprillans nya parfym läckte ut i min resväska i somras. 

Iallafall, köp denna om du gillar lakrits, annars kan du gott vara utan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar