torsdag 9 december 2010

120 color eye shadow warm palette

Detta är min nya älskling och skatt! Den innehåller alla färger en flicka kan tänkas behöva för att leva ett liv i technicolor ;) Det är alltså en ögonskuggepalett med hela 120 färger istället för tidigare, väldigt populära, 88 color eye shadow palette som varit otroligt hypad i bloggvärlden. 120 paletten har funnits en stund nu med och även kommit i uppdaterad form med varmare färger, som det också finns att välja på i 88 paletten. Men varför inte skaffa denna när det skiljer 20 kr i pris och kvalitén är densamma? Jag tycker att färgerna i den vanliga paletten (både i 88- och 120-paletten) har varit lite för starka, skrikiga och oanvändbara till vardags. Här har jag verkligen allt jag behöver, även om bilderna inte riktigt gör den rättvisa (mobilbilder med min Sony Ericsson Elm). 

Färgpigmenteringen är väldigt bra, men blir än bättre med en primer under. Jag använder en från Lumene som jag tycker fungerar utmärkt. För att få ett än mer intensivt uttryck kan man även fukta penseln och färgerna blir verkligen otroligt intensiva, metalliska och snygga. Sen är det klart att pigmenteringen skiljer sig något mellan de olika nyanserna, men i det stora hela är kvalitén helt otroligt bra, om man jämför med dyrare alternativ som finns på marknaden. Jag är helnöjd!

Jag köpte min palett från Kosmetikan som just nu håller på att flytta sin hemsida. Jag upplevde att responsen var jättebra! Jag fick personlig kontakt via mail och sedan fick jag hämta paletten på posten 2-3 dagar efter beställningen var gjord. Jag fick även med några produktprover och paketet var väl inslaget i bubbelplats. Kolla in hemsidan för bättre bild av paletten.


Klicka på bilderna för förstoring. =)




För att få ett hum om storleken på den här skönheten jämförde jag den med ett bibliotekskort som är i vanlig VISA-kortstorlek.

1 kommentar:

  1. Fan.. den glömde jag ju ;) skulle ju ta hem den till mig :) Du får ta med den när ni kommer till Skellefteå ;D

    SvaraRadera