fredag 10 december 2010

Min resa

Testar nu att lägga upp ett tidsinställt inlägg! Får se om det fungerar...

Jag är så glad, har bara tre tentor kvar nu varav en är imorgon. Känns toppen, nu är slutet nära. Istället börjar jag känna lite ångest över allt jag vill hinna innan jag åker hem den 17:e på morgonen. Jag vill hinna parta med nuvarande klassen och försöka hitta på massa annat med dem eftersom att jag inte kommer att gå i samma klass med dem nästa termin (det blir Medie- och kommunikationsvetenskap B!). Sen vill jag ju även hinna träffa alla andra vänner innan de åker hemåt, plus umgås med sambon. Men det ska nog gå!

Jag ser väldigt mycket fram emot julen nu men även mellandagsrean. Har inte handlat kläder på flera månader nu. Dels för att jag vill spara pengar och jag har det mesta som jag behöver (har börjat köra med en lista över "detta behöver jag", "detta vill jag ha"). Sedan har jag inte velat handla kläder då jag jobbar på att gå ner i vikt och har gjort sedan i början av september. Jag tycker att jag har försökt tidigare (men antagligen inte ansträngt mig tillräckligt mycket) men har aldrig lyckats gå ner, bara lagt på mig mer, så mina förhoppningar var aldrig speciellt höga. Jag satte upp ett mål fram till julen men tänkte aldrig på att ha något motiverande att se fram emot såsom en morot av något slag. Himla dumt, för nu har jag nått mitt jul-mål! :D Jag är så himla glad och mår otroligt bra i både kropp och själ. Jag är pigg och glad och tacksam att min kropp svarar på mat och träning.

Det är lite svårt att säga hur mycket jag har gått ner i vikt då vår våg inte är den bästa, men det ligger minst på runt 8 kg. Jag har mest fokuserat på mått och där hände det inte mycket i början... Nu är jag snart uppe i 10 cm i midjan och lite mindre över höfterna. Jag känner mig inte tjock längre och det är ju det viktigaste, hur jag uppfattar mig själv. Börjar bli riktigt nöjd med mig själv och kläderna sitter för jävligt rent ut sagt. Gamla kläder från 3-4 år sedan sitter bra igen medan de relativt nya kläderna (1-2 år gamla) bara hänger och jag ser större ut än jag är pga. det. Alltså måste jag börja införskaffa nytt! Synd att jag är så snål bara, men jag ska dra med Erica på mellandagsshopping. Hon är helt fantastisk när det kommer till shopping (och allt annat med såklart! <3) och hittar alltid så himla fina grejer och ofta till ett superbra pris. Hon har ett otroligt öga för snygga kläder och är alltid så fin själv. =)

Här kommer en bildbomb med nyligt tagna bilder och så några gamla... De "gamla" är tagna i somras och jag fattar seriöst inte hur tusan jag kunde se ut sådär, det är helt sjukt och jag mår lite halvdåligt när jag ser på dom. Aldrig mer... Nu har jag ju en liten bit kvar, men det känns inte alls speciellt avlägset. Några kilo till och så skulle jag vara nöjd. 



I somras: 

Ville bara ha på mig fladdriga osmickrande kläder som gjorde
att jag såg större ut än jag faktiskt var,
men det var det enda jag var bekväm med.

Nu är ju denna lite missvisande när jag har min
tunika med massa vidd, men... Huvva. Ansiktet är ju typ runt?!


Relativt nytagna bilder: 

Med nya hårfärgen som jag är jättenöjd med!

Älskar att jag börjat få form på ansiktet,
det är SÅ roligt att använda rouge nu!

Jag kunde ju inte låta bli att lägga upp en lock-bild som är en av de senast tagna.

Detta är lite mer än en månad sen och nu på slutet har det ju hänt ännu mer med kroppen, men detta är den enda "helkroppsbilden"som jag har hittills.




Phew, detta var ju lite som terapi faktiskt. "Ut med det bara!" liksom. Nu har jag outat mig själv och det känns ändå bra. Nu är ju inte min viktresa över, men jag tror att det är väldigt viktigt att se till delmålen också...

3 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat tjejen :)
    Såg ju att du hade gått ner en massa när jag träffade dig .

    SvaraRadera
  2. Åhh. Sitter här och grinar som ett annat fån när du skriver om mig! Men GUUUUUUD I HELVETE va smal du ser ut på bilden!!! Vilken jäkla grej! Och så otroligt underbart att du skriver om din resa! Jag tycker du är så otroligt duktig, fin och fantastisk som person som sakta men säkert tragglar dig igenom det här!

    Tycker verkligen att det där med motivation är super viktigt! Och att ha långsiktiga mål!

    Love you- see you soon!

    Tack för att jag får vara din vän! <3

    SvaraRadera
  3. Kicki: Tack! =) Ja det känns jättekul att andra ser nu också. Och tack för i helgen också. Var så himla mysigt! Det måste vi göra om relativt snart, oavsett om vi kommer till er eller ni hit.

    Erica: Åh men gumman. =) Men det är ju så det är. Du är så himla bra och fin, inte bara när det gäller kläder. ;)
    Tycker du det? Åh vad glad jag blir. Jag är så rädd att jag ska komma hem o så är det ingen som ser någonting... Tack, vad söt du är!
    I <3 U too. Ser SÅ otroligt sjukt jävla jättemycket fram emot i jul! Åååååh

    SvaraRadera