tisdag 10 maj 2011

Update

Det är mycket som händer just nu. Bland annat så har jag och min uppsatspartner kommit igång med uppsatsskrivandet (denna gång i medie- och kommunikationsvetenskap), jag och sambon var förra helgen på en weekend i Sundsvall då vi hyrde bil och bodde på hotell. Väl där var vi på bröllop, hängde med gemensamma vänner och svängde förbi IKEA (hurra!). Nu i helgen har jag fått ta det lite mer lugnt, men har ändå hunnit med fika på stan, tjejmiddag och kvällshäng.

Uppsatsskrivandet tar helt klart upp all tid just nu. När jag väl kommer hem på eftermiddagarna så är jag ganska slut. Som tur är går tiden väldigt fort, nästan för fort. Snart är terminen slut och jag påbörjar mitt sommarvikariat. Ja, jag har fått sommarjobb! Jippie! Tanken är ju att detta är det absolut sista som jag läser på universitetsnivå vilket känns sorgligt men samtidigt skönt. Kanske blir det någonting mer i framtiden (hoppas!), men nu måste jag försöka komma ut på arbetsmarknaden och få användning för min utbildning. Lättare sagt än gjort, men jag är otroligt nöjd med att ha fått ett sommarvikariat utifrån min utbildning, det är alltid något och jag hoppas såklart att jag får fortsätta vikariera på samma arbetsplats till hösten om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar