torsdag 1 december 2011

It's beginning to look a lot like christmas... Eller?

Och ironin flödar...

Höststormar i december? Blir man ens förvånad längre? Ett faktum är ju att det är hemskt trevligt att ligga i soffan och titta på flera avsnitt Sex and the city på rad, insvept i en gosig filt och med två sovande katter intill. Ett annat faktum är att det är mindre härligt att befinna sig mitt i stormens öga, något som jag lyckats med flera dagar i rad nu. Det är ingen höjdare kan jag meddela, men dagens cykeltur tog nog priset. Jag har aldrig varit med om något liknande. Det gick knappt att ta sig framåt och ibland krängde hela cykeln till och for åt ena sidan av cykelvägen. Jag hade verkligen noll kontroll. Cykelturen hemåt brukar ta ungefär 25 minuter men jag kämpade på i närmare 50 minuter idag! Inte okej.

Nu vill jag ta mej fasen ha snö!

Jag har till och med tagit in det tunga artilleriet vad gäller mjukgörande och snälla produkter för en vintertorris. Igår startade det på fulla allvar när jag klev ut ur duschen och kände det karaktäristiska kliet i hårbotten. Ick! Det kliar och kliar och jag vet inte vart jag ska ta vägen! Nu ska jag testa apotekets egna parfymfria och otroligt osexiga schampo och balsam för just känslig hårbotten som sparkar bakut av kyla. Har även bunkrat med duscholja size BIG som visst ska vara super och bomullsvantar som är fantastiskt sköna att ha på efter att man smort in händerna med feeeet kräm. Apoteket må ruinera mig, men det får det vara värt.

Våga vägra vara torr i vinter!

Min hårbotten (och relativt snart även ett krackelerande ansikte och nariga händer...) säger åtminstone att det är vinter och att jag inte borde duscha så varmt (och kanske inte så ofta), det tycker jag ändå är ett väldigt bra sign! Kanske blir det vinter ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar