lördag 10 december 2011

Nattsuddande och önskningar till tomten

Klockan är 00.33 och jag sitter på jobbet. Har mitt tredje och sista nattpass på raken. Blir inte mycket av liv vid sidan av när man jobbar natt eftersom att man spenderar dagarna sovandes. Imorgon när jag går av mitt pass (som startade klockan 18 och avslutas 7) så har jag bara 6 dagars jobb kvar innan jag får åka hem och fira jul med mina nära och kära! Har totalt 3 lediga dagar innan jag åker hem och jag är lite småstressad över hur jag ska hinna allt jag vill göra innan dess.

Julklappar är i princip klart, de är åtminstone uttänkta och det är alltid det svåraste för mig! ^^ Lillebror kommer att få en jättefin upplevelse med mig som jag ser fram emot oerhört mycket, vill så gärna spendera tid med honom själv och detta blir ju två flugor i en smäll. Kan ju hoppas att det är uppskattat bara! Sambon är lite klurig att hitta presenter till. Han älskar att gå ut och äta på gourmetrestauranger och testa ny typ av mat (vilket jag också älskar, önskar att man kan åka på gourmetmatresor när man är äldre, runtom i världen), men jag tror faktiskt att det får bli en hård klapp med ett gott innehåll. ;) Nä, tänk inte snuskigt nu...

Men något som är ännu svårare än att komma på klappar till andra är att komma på klappar till mig själv! MEN i år har jag funderat och kommit på några saker som jag gärna vill ha! Så, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa, här får ni någon form av önskelista.

  • Alfapet - gamla hederliga sällskapsspelet som ska få sambon att överge Wordfeud och spendera kvalitetstid med mig! Mohahahahaaa.
  • Badrock i frotté - Min gamla från '96 börjar ge med sig, men damn vilken fin följeslagare den har varit. Jag förstår mig inte på människor som inte använder badrockar... Ytterst viktigt är iallafall att det inte är nån jäkla velourkvalitet á la morgonrock, men en helt i frotté är inte lika lätt att få tag på, tro mig ty jag har letat. Om man nu inte ska köpa en från Hemtex som kostar 799 kr. Nej, då önskar man sig det istället eftersom att mormor tycker sånt är himlans kul att köpa... Grejer från Hemtex alltså.
  • Raggsockor - alltid nödvändigt med tanke på hur jag sliter ut dom. Helst stickade av farmor eller mormor, de är alltid bäst.
  • Microägg från Designtorget - superfiffig äggmakapär som tillagar ägget i micron snabbt och lätt. Älskar designtorget!
  • Böcker: "Blonde" - Joyce Carol Oates (om Marilyn Monroe) och "Metamorfos" (även denna om Marilyn med bilder från hela hennes liv, glossig och fantastiskt fin bok som jag blev förälskad i när jag stod och bläddrade i den på Åhléns).
  • Stringhyllor - som jag har velat ha i så många år. Dessa kulthyllor som kostar multum idag. Men, jag vet att mormor och morfar har flertalet stringhyllor från när det begav sig, liggandes på laduvinden. Då tycker jag att barnbarnet kan få sig en eller två hyllor.
  • Förvaring från Muji -deras genomskinliga akryllådor är toppen att förvara smink i. Har redan en liten med två fack som slukar otroligt mycket.
  • Presentkort på Kicks och/eller Lindex. Me likes smink och skönhetspryttlar och me likes kläder från Lindex.
  • Väska - travel small pouch från Fjällräven (en vän har en och det är verkligen den perfekta vardagsväskan) eller Marimekkos cash&carry i samma stil. Enkel, stilren, behändig och smart förvaring. Vardagssmart helt enkelt.


Vad önskar ni er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar