torsdag 10 maj 2012

Just sing little darling sing with me

Håret lyser kopparrött och är uppsatt med en klämma. Håller just på att färga håret och förbereder mig mentalt inför morgondagen. Jag går mellan 8-16, ett riktigt lyxpass där jag börjar jobbdagen med "go-frukost" (tror det är ett norrländskt uttryck? Go-frukost, go-fika... Hmm) eftersom det är fredag. Idag har jag hållit i en inskolning, eller egentligen i två och troligen kommer jag att få fortsätta inskola en av tjejerna. Eller tjej och tjej, dam i 60-års åldern. Hon var otroligt nöjd med mig som "lärare" och ville få gå med mig imorgon också. Vi connectade väldigt fint faktiskt. Jag fick dessutom god kritik från en äldre kollega som hade snappat upp lite av vad vi hade suttit och pratat om, jag och hon. Han tyckte att jag var saklig och gjorde det bra. Kul! Det tråkiga är ju bara att ens vanliga arbete halkar efter.

Imorgon är det dagen som jag har väntat på så länge. Då, äntligen, ska jag och två tjejkompisar gå och se på "First Aid Kit" på Norrlandsoperan! Det ska bli helt fantastiskt. Har suttit och peppat med youtube-videos med denna fantastiska syskonduo/sjungit i duschen. Det ska bli så roligt! 

Är ledig i helgen och ska även träffa ett gäng tjejkompisar på lördagen. Två av dom flyttat till annan ort så det var ett bra tag sedan vi sågs sist, ska bli himla trevligt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar