tisdag 29 maj 2012

Mental istid

Just nu har jag någon slags mental istid med många "meltdowns" lite nu och då. Det har varit och är en oerhört stressig period med många grejer som händer både privat och på jobbet. Det är egentligen ingenting jobbigt, ingenting farligt, men när allt hopas så blir det ju jävligt jobbigt och psykbrytet är ett faktum. Men snart får jag ta lite semester från allting och jag ska ta mej tusan verkligen försöka koppla bort allt och verkligen vara ledig, inte planera in alltför mycket utan ha tid till att ta det lugnt.

Nu har björkarna slagit ut och även häggen, det är så himla mysigt. Mamma berättade att syrenen stod i full blom hemma (och att den har gjort det någon vecka!), men man får väl vara glad för det lilla när det väl händer här uppe. ^^ Det går helt klart framåt och i helgen har vi haft några extremt varma dagar. På fredagen hade vi 30 grader i skuggan! Ungefär så fortsatte det i helgen då jag jobbade dubbelt tolvtimmarspass, skojsigt värre! Passade på att sitta ute under 1,5 timme ungefär. Härligt att äntligen börja få lite färg även om jag faktiskt också börjat använda brun utan sol också. Fake it until you make it liksom. ;)

Nu blir det sängen och sedan upp för en ny arbetsdag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar