onsdag 23 maj 2012

You give me fever

Fever Ray alltså. Hon är en av mina storfavoriter vars låtar jag kan sitta och lyssna på om och om och om igen. Jag tröttnar aldrig och jag kommer alltid tillbaka till henne. Här är några favoriter: 








Annars är jag just nu väldigt inne på Electro swing och Bluegrass. Såg faktiskt ett bluegrassband på Kulturnatta här i Umeå nu i helgen på det ruffiga lilla café Station som har så mycket själ och hjärta... "Sideshow Stringband" heter de och är ett lokalt Umeband. De var riktigt bra!

Just Electro swing har jag gillat länge men inte hittat "samlingsnamnet" för men nu sitter jag och lyssnar för fulla muggar på Spotify. Över huvud taget så älskar jag musik från 1920- och 1930-talet. Hittade även igen filmmusiken till "Cabaret" häromdagen, vilken lycka! :P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar