onsdag 16 maj 2012

My heart skips a beat

Värmen har kommit till stan!
Idag hade vi riktigt, riktigt varmt. Sådär som en härlig sommardag med en varm vind och det är ju inte mer än rätt att värmen letar sig hit, det är ju fasen snart juni! Fick lov att ta av jackan när jag cyklade till jobbet imorse och det var ännu varmt när jag cyklade hem efter 19. Tyvärr visar väderrapporten att vi får mulet och regn imorgon. Stor diss!

Jag försöker njuta av våren, ser till att ta vara på den korta perioden innan den är förbi. Jag älskar att se hur naturen förändras över en natt. Hur det doftar. Tanken på att syrenerna snart kommer att blomma gör mig alldeles knäsvag, likaså jersminens doft som jag helst skulle vilja kapsla in i en glasflaska och använda som parfym. Jag brukar titta ner på myrorna som febrilt springer runt bärandes på diverse byggmaterial till stacken. Det är dom där små grejerna som gör att min dag känns alldeles fantastisk, som gör att livet känns så fantastiskt! Det behöver inte vara någon stor grej. Att bara ta sig tid till att känna av sin omgivning, att verkligen känna efter hur man mår/känner för stunden och att följa den känslan, det är otroligt viktigt. Jag mår som bäst när jag är utomhus och kan njuta av naturen, då får jag styrka och energi som kan ta mig vartsomhelst.


Link

1 kommentar:

  1. Jobbet gick bra.. Får stanna ett år sen har vi möte igen.. så man kan säga att jag fick de ;D

    SvaraRadera