lördag 2 juni 2012

Sommaren är kort

Det är fantastiskt vad mycket som händer på en gång. Alltid är det så. Antingen händer ingenting eller så händer allting...

I slutet av maj var det min ettårsdag på jobbet. Det känns så himla konstigt att tiden har gått så fort. Jag trivs så himla bra med personalen, vi har det så himla roligt och vi stöttar varandra i vått och torrt. Jag känner att jag kan vara mig själv till 100% och jag är accepterad till 100%. Helt fantastiskt, det är ju så det ska vara.

Nästa vecka ska jag faktiskt på arbetsintervju (samma jobb som nu, för staten). Jag har sökt en fast tjänst (går på "halvårsrad" just för tillfället) och ska nu få komma på intervju vilket jag väl kanske inte riktigt hade tänkt mig då jag slängde ihop min ansökan på några minuter, dagen innan den skulle in. Jag är skapligt nervös men har dragit ut ett dokument med intervjufrågor som kan tänkas komma och försöker att förbereda mig mentalt på hela situationen med 4-5 andra personer som ska sitta och prata om MIG... Hjälp. OM jag får en fast tjänst så innebär det ett halvårs utbildning i Stockholm! Fullt betald dessutom.

På lördag bär det även av hemåt i en vecka! Jag får äntligen min efterlängtade semester och efter att ha suttit på pinterest och gjort mig en moodboard om sommaren så är det som att känslorna bubblar över inom mig! Jag kan inte heller hjälpa att jag blir lite ledsen i förväg över hur kort sommaren är. Om ett halvår är det ju jul igen! Fast så får man inte tänka, inte nu, inte under sommaren. Då måste man bara försöka njuta så mycket man kan. Insupa grönskan, dofterna, smakerna. Äta så mycket jordgubbar och bär som man bara kan. Äta färskpotatis och grilla. Ta ett dopp i sjön och känna sanden mellan tårna. Gå barfota på grus och härda fötterna. Ligga i gräset och titta upp på molnen. Plocka ängsblommor. Ta långa promenader. Drömma om hus på landet. Ja allt sånt där som är så fantastiskt och underbart och som hör sommaren till.

Det blev ett väldigt spretigt inlägg detta, ungefär såsom jag känner mig just nu. Ganska spretig. ^^


Bilder från häromdagen då jag åkte ner till sjön på min rast och la mig på en bänk och lyssnade på fåglarna och vattenskvalp. Mindfullnes!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar