torsdag 3 januari 2013

2013-01-03

Jag och sambon har en liten hemlighet... Vi tycker om att titta på Jersey Shore tillsammans. Ja, jag vet att det är mer eller mindre oförsvarbart, men det går bara inte att låta bli! Det är så himla intressant att följa gänget och se hur deras relationer utvecklas under åren. Igårkväll såg vi 4 avsnitt på raken, så himla mysigt! ^^

Annars så har jag varit på mitt första gympass i år. Kroppen kändes rätt okej och jag orkade mer än jag hade trott. Inledde med 30 minuters intervall-löpning på bandet och var skapligt mör efter det. Sen blev det ett styrkepass med fokus på mage-rygg-axlar och även lite armar. Flåset kändes ändå helt okej med tanke på hur länge sedan jag sprang sist, men benen var väldigt tunga efteråt. Har ju för sjutton knappt varit ute och gått på hur länge som helst nu när det har varit så ap-halt. Det har resulterat i att de få gånger jag har varit ute och knatat kortare bitar så har jag gått och spänt mig och fått sträckningar lite här och var, typ i höfterna och i ena vaden/ankeln efter alla halkningar. Men skam den som ger sig. Nu ska kondisen få sig ett och annat. Tanken är att jag ska komma igång med skidåkning igen efter flytten. 

Imorgon är jag ledig och då ska jag och sambon åka ner på stan och spana in kläder till honom på rean, han behöver verkligen en del nytt. Blir även lunch ute. Själv har jag varit och kollat på rean vid ett tillfälle men det var väldigt dåligt i år tycker jag. Dessutom känns det onödigt att köpa något nu inför flytten, nu när jag ändå bara rensar och rensar för att bli av med minsta lilla onödiga grej. Men jag misstänker att jag kommer få det svårt att få med sambon till Stockholm för att leta kläder till honom så då är det lika bra att göra bort det nu när han dessutom är den som har tagit initiativet. Kors?!




Hej mitt vinterland, nu vill jag ha vår...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar