söndag 27 januari 2013

Söndag 27 januari

Då var man söderbo än en gång. Hemvändare. Just idag känns det himla bra, men jag har nog inte riktigt hunnit förstå att jag faktiskt ska bo här framöver. Men jag vänjer mig nog snart. Imorgon har vi varit här i en vecka.

Flyttlasset kom på onsdagen och därefter har vi bökat och stökat (men mest hittat på andra roliga grejer och promenerat massor). Nu är det riktigt hemtrevligt och fint i vår lilla tvåa, även om det är några kartonger kvar att packa upp. Från en fyrarummare till en tvåa, det är lite konstigt men samtidigt har det funkat väldigt bra hittills. Det mesta är ändå klart och det känns skönt att allt är omsorgsfullt ordnat och att var sak har sin plats. Då får jag lugn i själen!

Imorgon börjar kursen som jag ska gå t.o.m. 7 juni, dvs. 19 veckor. Kommer att spendera större delen av tiden i Liljeholmen (nära mina hemtrakter och übernära till city med tunnelbanan). Jag har lite fjärilar i magen nu faktiskt. Det ska bli spännande att få träffa mina kurskamrater, få ut schemat osv, och jag håller tummarna att pendeln inte är försenad imorgon!

Fyller på med lite bilder när tid finns. =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar