fredag 11 januari 2013

Flyttbubblan och inredningsdrömmarna

Inläggen lyser med sin frånvaro här på bloggen. Vi befinner oss just nu i en flyttbubbla. Det mesta kretsar kring flytten. Vi säljer grejer var och varannan dag (prylar som jag lägger ut på en facebook-loppis). Har hittills tjänat ihop en rejäl slant och det är så himla roligt att göra sig av med grejer och att få längta till att påbörja sitt "nya" liv utan en massa saker som man inte behöver. Tänk att få börja om från ruta ett och bara handplocka det som man vill ha/behöver till sitt boende. Att få inreda helt som jag vill, att gå på loppisar och fynda kuliga möbler som man kanske kan rusta upp eller göra om på ett eller annat sätt. Jag älskar ju sånt. Det gjorde vi alltid när jag var liten. Jag har så mycket idéer kring hur jag vill att mitt framtida hem ska se ut. Jag vill mönster- och färgmixa, hitta udda föremål som bara känns så "rätt", hitta inspiration från världens olika hörn och naturelement. Söka efter kontraster i linjer och texturer. Blanda mörkt och ljust, hårt och mjukt. Industriellt och romantiskt. Färg färg färg. Ulligt mjuka fårskinn och hård betong. Mycket växter, tyg och trä. Och mycket retro såklart. Stringhyllor. Åh vad jag älskar stringhyllor. Är svag för teak och hade gärna haft både ett ovalt härligt soffbord i teak men även ett sideboard och en liten fin byrå i materialet. Tror det är den varma och ombonande känslan som färgen ger och att jag tänker på farmor och farfars hus...

Det är fantastiskt härligt att få drömma. Kanske slår delar av drömmen in och man hittar en sån där fantastisk pryl eller möbel som man velat ha så länge. Den som lever får se.



Bild på stringhylla från Underbara Claras blogg.




Sideboard i teak. Bildlänk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar