torsdag 31 januari 2013

Torsdag 31 januari

Jag har haft en riktigt fin vecka, bitvis tufft då jag har åkt hemifrån väldigt tidigt och kommit hem väldigt sent. Men det vägs helt klart upp av att få umgås och lära känna trevliga människor i alla möjliga åldrar och ha riktigt duktiga föreläsare som pratar om ett ämne som är otroligt intressant. Detta på en riktigt fin utbildningsenhet. Det känns som att jag har kommit in i "lunken" och jag är så himla inspirerad. Jag matas full med information och det känns mysigt att få sitta i skolbänken än en gång.

Dagens bästa är helt klart att jag har fått reda på att jag är berättigad till att söka semester i sommar (WOW!). Glad tjej! 

Imorgon firar jag och sambon 5 år tillsammans. Han har tjyvköpt fem jättefina rosor åt mig i Nyköping idag. Blev så glad! Maja också... ^^ Dom doftar alldeles ljuvligt och fick pryda öppna spiskransen istället för fånget med nu halvvissna tulpaner som mamma hade ställt in hit just när vi flyttade in. Finns det för övrigt något härligare ljud än när man gnussar ihop ett gäng tulpaner mot varandra? 
Iallafall så kommer vi fira med god middag på lördag eftersom att jag kommer hem sent imorgon efter utbildningen. Sen har vi tänkt att åka på spa tillsammans lite längre fram i vår. Fem år ska verkligen firas, det är ju halvvägs till tio för sjutton!




Ah, och sen lite ytligt också. Jag som inte har köpt en grej på väldigt många månader (kändes ju så onödigt inför flytten, jag har ju rensat istället) har nu bunkrat lite under den här veckan. En galleria med 90 butiker som ligger 3 minuter från utbildningen (det tar för övrigt 3 minuter att åka mellan pendeln och utbildningen med tvärbanan (!), så där har jag passat på att kika in ibland. Har köpt en massa bhar, en jättefin prickig klänning och tre par skor! Hurra! Jag som tycker det är så svårt att hitta skor...



Deichmann x 2


 




Ecco-finingar i läder (inte varmfodrade)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar