tisdag 19 oktober 2010

Tankar om kroppen

Kommer på mig själv med skyla kroppen och linda in den i en massa lull-lull. Allt för att täcka den, får inte visa den... I spegeln ser jag en stark kropp men även en kropp som har omformats något. Kikar ner på magen och inser att den inte är så stor. Inte som förut. Jag ser att jag inte är så stor. Jag ser faktiskt ganska okej ut enligt mina egna mått mätt. Om jag bara sträcker lite på mig och rätar på ryggen så är jag inte så pjåkig. Kläderna sitter lösare, energin flödar, på träningen studsar jag som en viktlös boll, knät gör inte ont längre. Kroppen har varit min största fiende men är samtidigt min största tillgång. Idag tycker jag om den lite mer, tänker inte lika ofta på den i negativa banor.

Men varför skyler jag mig? Varför fortsätter jag att tänka att jag är en stor oformlig klump när jag inte är det? Det är som att jag bär runt på ett gäng fantomkilon. De syns inte, men de finns där i min hjärna och jag måste för allt i världen täcka över dem. Jag känner mig lite som ett får i ulvakläder.

Kanske kommer det alltid att kännas såhär, kanske inte...

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga att det är VÄÄÄÄLDIGT kul när du bloggar <3

    Och det här med kroppen, alltså det känns verkligen galet skumt, jag har ju samma relation till min, jag får liksom tvinga mig att klä mig i sånt som inte bara är "tält" eftersom att jag känner mig ÄNNU större i sånt, vilket gör att jag ogillar mig själv och kroppen ännu mer.. Tror att om man en gång valt att liksom "inte tycka kroppen är okej" så sitter det nog rätt hårt i. Jag brukar försöka göra som hon Mia och se mig själv i spegeln och säga" jag är fin/snygg/frisk/bra och duger precis som jag är!". Känns rätt okej när man gjort det några gånger men det är lättare att "låta bli" sig själv än att uppmärksamma tycker jag.. men tänk va mycket tid man missar när man går runt och "egoar" sig själv. Sån tid som man kunde lägga på så himla mycket annat! Ändå så är det ju på nåt vis "ens egen tid". Jätte svårt sånt här tycker jag.. Men jag tycker du är helt fantastisk och jätte fin <3 (Och grymt duktig!)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Gumman.. du är så himla fin som du är <3

    Miss you :*

    SvaraRadera