fredag 16 mars 2012

Älska frukost

Det bästa målet på dagen är helt klart frukost

Det är så underbart skönt när man är ledig och kan göra en riktigt god frukost i lugn och ro. Vanligtvis, när jag börjar tidigt, så äter jag frukost på jobbet. Hemma blir det nästan alltid ägg, finncrisps och te eller turkisk yoghurt med bär och nötter. Min nya favorit är dock scrambled eggs! Det är så vansinnigt gott att det nästan är löjligt. Att ha i ca en matsked med grädde i just innan man häller upp äggröran på tallriken gör det ännu mer krämigt. Sen brukar jag ha lite purjolök på. 

Frukosten nedan består av äggröra på två ägg med lite purjo uppepå, en liten näve med sockerärtor och fetaoströra (turkisk yoghurt blandad med fetaost och lite kryddor). Lite av varje vilket jag älskar. Skulle kunna leva enbart på "plockmat". Mmmmums.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar