tisdag 27 mars 2012

Update från hörnan

Dålig uppdatering här i hörnan. Allt rullar på så snabbt och jag gillar det. Det mesta just nu handlar om jobb och träning. Träningen är igång på riktigt och det känns att det händer grejer med kroppen. Har sedan 5-6 veckor kommit igång med lite seriösare gymträning som är mer strukturerad. Kör tre gympass i veckan (uppdelat på mage/rygg, ben/rumpa och armar/axlar/bröst). Det känns toppenbra att kunna köra lite kortare, mer intensiva pass och jag märker resultat snabbt. Orkar mer, är piggare och mer energisk, hållningen är bättre, kroppen tightar upp sig osv... Trevligt är också att måtten minskar, vikten dalar väldigt sakta men det går nedåt åtminstone. Kan tänka mig att gymmandet gör sitt för vikten dessutom.

Försöker klämma in något fyspass i veckan också, gärna i form av dans som jag ju älskar. Idag ska jag och en jobbarkompis på ett Sh'bam-pass som tydligen ska vara ett jätteroligt danspass där man kör olika steg och rörelser i varje låt (gilla!). Är första gången för mig så det känns extra kul.

Har fortsatt med mina promenader under jobbrasterna (minst 30 min), det har jag gjort nu sedan i början av januari. Har även börjat cykla till jobbet sedan 1,5 vecka tillbaka. 30 minuter enkel resa med mycket backar. Det känns som att jag är konstant svettig och alltid har träningsvärk nuförtiden! ^^

Jag ligger då inte på latsidan och jag ger mig ut i alla väder, utan undantag. Det är inte så att jag är manisk, men att komma ut och powerwalka har blivit min form av avslappning, mitt sätt att skingra tankarna och hitta tillbaka till fokus. Det är otroligt viktigt för mig att kunna komma ut under dagen och bara kunna släppa det som känns jobbigt och hitta ny kraft och energi.

Känner mig så jävla bra och fantastisk, som att ingen kan stoppa mig (förutom mig själv).








1 kommentar:

  1. Du är helt underbar och fantastisk. Och jag älskar dig! Du är bäst! Har köpt en grej till dig idag som jag ska försöka få iväg med posten. Den var liksom helt enkelt till dig. Gud vad jag saknar dig <3

    SvaraRadera