fredag 2 mars 2012

Tuffa tider

Senaste dagarna har bjudit på vårväder. Asfalten tittar fram, fåglarna kvittrar och solen värmer. Har varit ute i bara tröja och njutit. Om man bara blundar så kan man nästan tro att det är april och att gullvivorna lyser upp rabatterna. Nu är vi inte riktigt där ännu här i Umeå, men jag försöker njuta allt vad jag kan. Fräknarna har börjat aktiveras och komma fram vilket är ett säkert vårtecken! Jag kom ju även på att jag hade bränt mig i solen, jag hade ju inte skållat mig i duschen... Pucko! Inte så konstigt när man är ute 2,5 timme i solen utan solskydd nu när solen är extra stark dessutom.

Trots att solen skiner och snön smälter och allt borde vara tiptop så är det mycket på jobbfronten som tynger mig. Har mått ganska dåligt senaste två veckorna, sådär så att jag helst skulle ligga kvar i sängen och bara vara. Nä fy fan för motgångar, men det är ju de som gör en starkare på riktigt. Gammalt tradigt ordspråk, men nog fasen är det så. Det är ju för övrigt fantastiskt hur mycket man kan utvecklas på så kort tid. Skinnet på näsan har blivit tjockt under det senaste halvåret och jag har fått möjligheten att träffa så otroligt många människor och fått ta del av otaliga människoöden. Jag lär mig saker varje dag och jag kan inte annat än vara tacksam för den erfarenheten även om det stundtals är jävligt jobbigt.



Nu ska jag ge lite musiktips. Var på Umeå folkmusikfestival förra helgen (ska berätta mer om det någon annan dag!) och där såg jag bland annat Garmarna. Det är ett folkrockband med ett väldigt speciellt och häftigt sound som faktiskt har fått en grammis och som har hållit igång sedan 1990-talet. Den konserten var otroligt häftig, det var rysningar längs med ryggraden mer än en gång kan jag säga! Lyssna in Vänner och fränder, Gamen, Bläck, Herr mannelig, Herr Holger på Spotify! Nä, lyssna in ALLT vetja!

1 kommentar:

  1. Du är bäst! Snart är våren här på riktigt och då kommer allt kännas mycket lättare! <3

    SvaraRadera