torsdag 15 mars 2012

Hårmodell

Idag har jag varit med om någonting roligt. Jag har varit hårmodell på en salong här i Umeå! Mellan 9 och 12 så har jag blivit ompysslad. Håret färgades intensivrött med lila "effekter" vid lugg och framtill på sidorna. Lila slingor helt enkelt. Jag hade inget att säga till om och visste inte vilken nyans de skulle använda, det var först när färgen tvättats ur som jag såg på ett ungefär hur det skulle bli. Himla spännande, snacka om att jag var nervös innan! När de pratade om lila effekter så kände jag mig väldigt skeptisk, något som de tydligen hade märkt på mig sa de efteråt när jag erkände hur jag tänkte kring just lila, haha. ^^ Men tänk, jag blev så oerhört nöjd! Annars brukar det kunna ta flera dagar innan jag har vant mig, men det känns helt naturligt och så jäkla rätt! Hade ju aldrig ens tänkt tanken på lila inslag, men det ger ett jättefint djup till färgen. Som färgteknikern sa: "bara rött blir tråkigt, det här blir lite fräckare", indeed! 

Färgteknikern gjorde vågor i håret med plattång och sprayade med ett vax. Håret var alldeles burrigt och stort, men sen började det givetvis att regna och håret blev lite plattare. Åkte direkt ner på stan för att träffa upp en kompis. Väl på stan så var det två expediter i två olika butiker kom dessutom fram till mig och berömde mig för färgen. Jättekul!

Det var så mysigt att bli ompysslad, att ha 7-8 tjejer som pillar en i håret och berömmer färgen och pratar en massa om olika produkter och sånt. Himlen för en hårtokig tjej som jag! 



Det är svårt att fånga färgen på bild, den är verkligen intensiv, men här är några iallafall: 









1 kommentar: