tisdag 6 mars 2012

What keeps me going

Ofta är det helt vansinnigt tungt att ta sig till jobbet på morgnarna. Jag kör mitt robotrace där allt går på rutin. Allt från påklädningen till att jag alltid blir skrämd av den där brevlådan just innan ett skogsparti nära jobbet.

Något som får mig att kämpa på när det känns som tyngst är att lyssna på radio. För många, många år sedan så lyssnade jag alltid på NRJ på morgnarna innan jag hoppade på bussen till skolan. Sedan byttes NRJ mot Rix Fm och Rix MorronZoo med Roger, Titti och på den tiden Gert (och i den studion intervjuade vi en av radiopratarna på Rix FM när vi gjorde vårt projektarbete på gymnasiet!). Har även varit inne på Mix Megapol en sväng, men nu kör jag sedan en tid tillbaka på P3 och lyssnar alltid på Morgonpasset. Dagen kan kännas hur tung som helst, men att lyssna på radio innan jobbet gör att allt känns så mycket bättre.

Just P3 tycker jag är en sån fantastisk kanal. Det är inte bara kommersiell musik utan en bra blandning med mycket nya låtar och en hel del fokus ligger på nya svenska talanger. Gilla! Jag upptäcker typ minst en låt om dagen som jag inte hört förut och som är skitbra!



En ny favorit är den här låten som jag inte kan få nog av...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar