måndag 5 mars 2012

Välkommen in!

Hade svägerskan hem på fika idag och då kom jag på att vissa finingar där ute har ju inte sett hur vi bor, så jag passade på att ta lite bilder när det ändå ser rätt ok ut hemma. ^^ Vi bor i en 4:a men idag får ni bara se några utav rummen!



Klicka på bilderna för förstoring...

Först ut har vi hallen/korridoren. Den har en gulfläckig tapet som var poppis på 90-talet. Inte så värst fräsch, men lite charmig ändå.



Det älskade köket. Tycker att köksluckorna är himlans fina, men i framtiden vill jag ha vita köksluckor. Något trångt och litet, hade gärna haft en till spisplatta, större kyl- och frys och plats för en relationsräddare dvs. diskmaskin... 





Matplatsen. Är egentligen en aning för trångt med kuben i hörnan, men den måste nästan stå där för att vi ska få en yta till micron som annars tar värdefull plats från bänken. Mina pelargoner är i vinterdvala, jag har inte dödat dom...






Vi har ett nytt köksbord. Eller nytt och nytt, har köpt det av en kompis pappa. Han har betsat det själv. Det är helt perfekt i storlek och har dessutom utdragsskivor på båda sidor. 






Vardagsrummet har en om möjligt hemskare tapet än i hallen. Den är röd. Det funkar, men det är inte direkt lättmatchad och ingenting som jag någonsin skulle kunna tänka mig i framtiden. Gud nej. Soffan är från Mio och är helt underbar. Vi har ett panoramafönster som sträcker sig längs med hela väggen och släpper in mängder med ljus.





50-tumstv. Kommer aldrig kunna ha någonting mindre. :S Älska! Vi har två ingångar till vardagsrummet, ett från köket och ett från hallen. 





Sambons underbara hylla. Ogillade den starkt från början men nu tycker jag den är charmig. Flera av knopparna är utbytta och den är sned och vind, men jag älskar sånt. Den kommer garanterat få följa med till nästa lägenhet. På sidan av hyllan har vi ytterligare ett fönster. Dörren bredvid hyllan leder in till sovrummet. 





Sista rummet på dagens visning är det ena badrummet. Det är avlångt och jättekonstigt utformat. Längst in har vi ett tvättställ och därunder har vi kattlådan och lite förvaring av diverse badattiraljer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar