måndag 21 februari 2011

Cast Away

Glor på Cast Away som går på 9:an just nu. Insåg att jag aldrig har sett hela så jag tänkte att wtf, jag har ju liksom inget annat för mig (förutom att skriva klart ett personligt brev, sammanställa ett protokoll från ett gruppmöte, förbereda inför ett viktigt möte...).

Någon mer som sett filmen? Jag rådiggar ju såna här överlevnads- och katastroffilmer, oavsett om det handlar om att överleva Zombies, naturkatastrofer av diverse slag (favoriterna är Deep Impact och Independence day, 1990-talet var bra på många sätt!*) eller vara ensam på en öde ö. Minns att jag älskade att leka leka såna överlevnads-och-samla-för-att-överleva-lekar när jag var liten. Att packa ihop just det allra nödvändigaste man skulle behöva och hamstra var riktigt roligt och krävde mycket tankar och strategier bakom. Gud vad jag älskade att hamstra.

Just nu har han äntligen fått fyr på elden iallafall, det var ju trevligt. Stör mig lite på att han inte öppnade paketen tidigare eller för den delen försökte göra eld innan. Hmm, härifrån har jag sett inser jag nu, då kanske jag skulle fortsätta med det jag borde göra?










* Andra braiga katastroffilmer är: Dante's peak (mi lajk Pierce Brosnan), Armageddon, Den perfekta stormen, Twister och Day after tomorrow. Konstigt nog har dessa filmer fått låga poäng hos IMDB, men inte bryr väl jag mig om det, jag gillar dem ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar