fredag 4 februari 2011

Within Temptation - ny låt, nytt album, nytt sound!


Jag säger då det, vilken låt, vilken video! Jag har avgudat Within Temptation sedan gymnasiet och äntligen är de aktuella med ett nytt album som kommer ut någon gång under 2011 som jag har förstått det. Låten "Faster" finns redan på Spotify för den som vill nöta. ;)

Såg att några fans hade klagat på det nya soundet, att de borde hålla sig till "det gamla vanliga", men jag tycker personligen att det oftast brukar vara himla spännande när band testar sig fram. WT är ju helt galna på att leverera såna fantastiska och trallvänliga (viktigt, viktigt!) låtar som trollar sig in i mitt medvetande som jag vet inte vad, och gör mig så otroligt glad och peppad.

Är så sugen på att se WT live, men det blir inget turnerande för dem förrän till hösten då Sharon är gravid med sitt tredje barn! Den 27 oktober spelar bandet i Stockholm och jag ber till gudarna att lyckas få en biljett! Någon som vill haka? ;)

1 kommentar:

  1. Men eller hur! Vart helt paff, känns som 100 år sen man hörde nåt nytt från dem så kom den på bandit på vägen till skolan för nån vecka sen! Underbart! Som jag saknat! Och jag hakar GÄRNA på konsert!!!

    SvaraRadera