tisdag 1 mars 2011

Farbror doktorn imorgon

Imorgon ska jag till farbror neuro-doktorn så nu ska jag hoppa in i duschen! Insåg att det kommer bli en del grejsande med benen mina så man kanske borde raka dem, ta bort gammalt nagellack från tånaglarna (hey, det sitter ju liksom kvar i en evighet!) och måla nytt. Bara så att man känner sig fräsch själv, det är ju det viktigaste. Jag hade kunnat strunta i att raka benen (vilket jag ändå gör under hela höst- och vinterhalvåret...), inga problem, men då hade jag nog inte känt mig helt hundra. It's all about the feeling liksom.

Jag hade ingen som helst aning om var neurocentrum låg på sjukhuset (norrlands universitetssjukhus) så jag var där och rekade lite efter skolan idag. Jag fick mig en smärre chock kan jag säga. Sjukhuset är verkligen enormt och då var jag bara runt och gick vilse kring den södra entrén. Eller jag var nog aldrig vilse egentligen, men i dryga 15 minuter gick jag omkring och jag hittade ju faktiskt till slut. De höll på att bygga om och man fick gå upp och ner och hit och dit för att hitta rätt (bland annat gick jag förbi förlossningen och jag målade då upp en högst verklighetstrogen historia om att min äldre syster minsann låg och skulle föda, utifall att någon skulle fråga vad jag gjorde där liksom. Nej, jag har ingen storasyster egentligen...). På tillbakavägen hamnade jag dock lite galet, långt nere i några lobotomi-gröna korridorer där jag blev omcyklad av sjukhustrehjulingar. Kom efter flera minuters vandrande fram till något slags förråd där det stod en väldans massa trehjulingar och skrot. Världens fail. Som tur var fanns det ett trapphus just intill, så jag lyckades ta mig ut (relativt osedd).

Se vilka äventyr man kan vara med om på ett sjukhus! Är lite nervös inför morgondagen, men mest över att jag ska vakna på morgonen!

1 kommentar:

  1. Åhhw. Du är så himlans duktig <3 Skönt att vara klar med en av alla jäkla delar man är och tåtar i. Men snart, snaaaart är slutet nära, eller början eller hur man nu vill se på det :)

    Jag vet ju inte vad du ska göra hos doktorn, men jag är likadan, man vill inte känna sig ovårdad jue :P Sen skdara det ju inte att raka vilddjuren, känns liksom naket när man inte gjort de på länge! :)

    Kram å lycka till !

    SvaraRadera