måndag 28 mars 2011

So long, Frank Lloyd Wright

Hallå där. En stund sedan sist. Nu ska jag berätta lite om vad jag har gjort de senaste dagarna. All möda och slit som varit har äntligen burit frukt! Två kurser har jag gjort klart och likaså ett stort grupparbete som vi jobbat med i fem veckor nu. Vi redovisade inför Landstinget i onsdags och fick fantastiskt respons. Vi har analyserat deras externa kommunikation utifrån ett jämställdhets- och diskrimineringsperspektiv. Fantastiskt jätteroligt och intressant har det varit, men samtidigt väldigt jobbigt. Likaså lämnade vi in tillhörande rapport i torsdags, både till lärare och Landstinget. Det har varit så givande att äntligen få göra någonting verklighetsbaserat, något som man kan tänkas jobba med i framtiden. Jag hade då inte haft något emot att exempelvis hyras in till företag för att sedan granska deras externa kommunikation. Det är ju det fina med att både ha en examen i sociologi och snart medie- och kommunikationsvetenskap, för de kompletterar varandra så himla bra.



Detta var vad som mötte oss i receptionen (förutom den trevliga receptionisten såklart!):

Vi fanns med på monitorn för dagens olika sammanträden! "Universitetsstuderande".
Om det peppade oss? Jaa!

I fredags firade vi grupparbetet med EPP (efter plugg pub) och jag fick ett väldigt trevligt telefonsamtal efter det. Jag ska få komma på arbetsintervju! Visserligen är det bara ett vikariat, men jag är glad ändå. Sen är det ju inte heller säkert att jag får vikariatet, det kan tänkas att jag inte har rätt personlighet eller egenskaper som krävs inom det här yrket men jag är otroligt glad att jag får chansen att komma dit och visa vem jag är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar