måndag 7 mars 2011

Musiktips

Just nu lyssnar jag en hel del på klassisk musik och favoriten är Chopin. Jag kan egentligen bara plugga koncentrerat med instrumental musik i bakgrunden och den får inte vara alltför "mastig" liksom. Norah Jones går också bra ibland men oftast blir det att jag inte lyssnar på någon musik i bakgrunden. Är väl därför den luftiga och lätta pianomusiken som är karaktäristisk för Chopin funkar så bra. Jag älskar pianospelet som är så himla harmoniskt och fint. Melodierna är så otroligt vackra och ibland tillåter jag mig själv att drömma mig bort en smula.

Iförd en krispigt vit klänning med små blå blommor, puffärm och volanger nedtill går jag barfota på en grön sommaräng. Den ljumma vinden smeker varligt min kind. Livet leker och jag har ingen tanke på morgondagen. Jag lever i nuet.


Härliga tiders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar