tisdag 7 februari 2012

It's cold around me...



Vi har haft -26 grader i Umeå nu i helgen, helt sjukt. Jobbade givetvis så jag var så illa tvungen att gå totalt 30 minuter till bussen och sedan spendera en hel timme utomhus på jobbet. Behöver jag ens säga att mina fötter var stelfrusna och att jag var en aning röd i ansiktet efteråt? Satt inne med dunjackan i en kvart efteråt och huttrade. Gosh. Sen har ju rysskylan hängt kvar, som i resten av Sverige. Men igår så var det "bara" -16 när jag gick hemifrån på morgonen och senare under dagen så hade temperaturen stigit till -2! På bara några timmar hade alltså temperaturen stigit hela 14 grader! Det är ju inte klokt. Svettades i min utemundering när jag åkte från jobbet igår... 

Inomhus har vi haft svinkallt de senaste dagarna och jag har fått sova med dubbla raggsockor (eller tjocksockar som man säger här i norrland ^^). Idag har det varit himla skönt faktiskt. Runt -14 och solen har skinit. Katterna har legat i soffan och njutit av värmen från solen som strålat in från fönstrena och deras pälsar har varit sådär härligt solvarma. Längtar verkligen till våren nu och håller tummarna att vårtecknen kommer tidigt i år! Men större delen av vintern har vi ju gjort bort nu, har vi tur så kommer ju våren i april. Bara 1,5 månad kvar!

Nu ska jag hoppa in i duschen och tvätta håret för första gången sen jag var och klippte mig! Fick för övrigt redigt med beröm för mitt hår av flera frisörer på salongen (!). Det var både för hårkvalitén, längden men också för färgen. Bara att suga åt sig och känna sig glad. Anledningen till att jag inte har tvättet håret på snart en vecka är att det ju har varit så satans kallt. Då är det ju i princip förenat med livsfara att tvätta håret om man nu inte har tid att föna det helt torrt. Huvudvärken som åtminstone jag får av att vara ute med halvfuktigt hår ligger i samma klass som migrän så det vill jag inte utsätta mig för. 



Nej, tjipp och hej, tack för mig.



1 kommentar:

  1. Hej gummsan :)

    Vad fin du blev i håret! Jag kör ju nu på lugg och ska spara ut de. så som dig vill ja ha mitt hår :)

    Jo min kära älskling hade smittat mig men nu mår jag lite bättre:).

    Klart att du ska komma men det är ju absolut ingen stress alls.. Du kommer när du har tid ;D

    Huvva vännen, jobba inte ihjäl dig.. skicka lite jobb åt mig ;)

    SvaraRadera