måndag 20 februari 2012

My not so busy weekend

Som jag har njutit av min lediga helg. Känner mig utvilad och hyfsat redo för jobbveckan som ligger framför mig. 

Igår blev det zumba på förmiddagen och det var inte vilket zumbapass som helst! Det var nämligen ett zumba party-pass med tre instruktörer och fullsatt sal. Vi var totalt 83 danssugna tjejer (och två herrar på 50+!!!). Blev verkligen inte besviken, det var ett oerhört fartfyllt och härligt pass, jag gick därifrån sjöblöt och med energi från totalt okända depåer. Fick dessutom ytterligare energi mitt under passet och kunde ösa på och ta ut rörelserna ännu mer. Det är så himla häftigt när man lyckas gå in helt i sig själv och allt bara går av sig själv. Att kunna koppla bort alla tankar och bara ge sig hän till dansen. Det har jag upplevt många gånger till Afron, men även zumban brukar göra mig totalt hängiven. 

Blev mys med sambon under kvällen varvat med tvätt. Vi gjorde ett stort lass med fantastiskt goda köttfärsbiffar och hemmagjord potatissallad. Sedan tittade vi på de olika bidragen i melodifestivalen och förfärade oss över Björn Ranelids framträdande. Jag älskar när sambon tycker att saker och ting är pinsamma, han kan verkligen inte hantera det och det är så oerhört roligt. Igår la han sig i fosterställning och höll täcket framför sig samtidigt som han vaggade fram och tillbaka och gnydde! Fruktansvärt roligt. Sen såg vi såklart på Sherlock! Sista avsnittet för säsong två och jag gråter inombords över att behöva vänta på nästa säsong, när den nu kommer. Igår stormade det dessutom rejält. Det var så pass att vinden slet tag i en och fick en att stanna upp i flera sekunder innan man kunde fortsätta gå. Dessutom ven det små, små isprojektiler som sved i ansiktet. Idag har det fortsatt snöa, men snön har haft en helt annan karaktär. Stora vackra snöflingor som sakta har dalat från himlen!

Har varit totalt oproduktiv idag och mestadels legat i soffan och tittat på familjen Kardashian, Girls at the playboy mansion och nu på kvällen Big Brother. Hann dock med en sväng på gymmet för ett mage/rygg/bröst-pass. Har kört gym regelbundet åtminstone 2 dgr/vecka under en månads tid och det är så härligt nu när det börjar ge resultat. Idag har jag börjat öka på vikterna en smula utan problem. 




Mumsiga biffar och potatisgratäng med äpple, lök och massa gottigheter.

Maja har sällskapat med mig i soffan under söndagen.

Utanför sovrumsfönstret...

På väg till Iksu idag i kramsnön.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar