tisdag 14 februari 2012

Ljuva dofter och pastelliga färger

Har införskaffat en ny parfym. Jag har verkligen haft parfymkris här hemma för alla små slattar som fanns kvar i mina parfymer tog slut i princip samtidigt. Så jag har på sistone använt miniparfymprover som jag haft i hundra år. Men så såg jag på första deltävlingen av melodifestivalen och då blev jag helt övertygad om att jag skulle beställa hem en ny på momangen! Jag blev helt betagen av Loreens Euphoria och det måste ju ha varit ett sign. Min favoritparfym är nämligen Euphoria Blossom från Calvin Klein. Så den kvällen beställde jag min parfym från Bloomify

Hade givetvis kollat upp vart jag kunde få tag i parfymen så billigt som möjligt och Bloomify (som jag aldrig hört talas om tidigare) hade de överlägset bästa priset på just min lilla pärla. I butik går den loss på 655 kr för 50 ml, men på Bloomify fick jag den för 315! Sen hittade jag en rabattkod på 10% så i slutändan så betalade jag endast 284 kr med frakt inräknat. 

50 ml kärlek! 


Igår gick jag förbi kicks efter jobbet och köpte två nagellack som jag tyckte var väldigt fina. Har ett sådant pastellsug så att det finns inte. Jag har enorma cravings efter korall, gult, ljusgrönt, rosa, orange... Kanske inte så konstigt med tanke på att det är vårens färger som man bombarderas av på alla skönhetsbloggar och i tidningar. Men vanligtvis brukar jag inte vara sådär superintresserad av pasteller. 

Det blev korallfärgade Riviera chic från Kicks egna märke (som jag inte provat på tidigare) och bubbelgumrosa nr. 244 från Depend. 



Kicks Riviera chic och Depend nr. 244





Lyckades hitta en gammal goding bland mina nagellack som jag hade glömt bort. Endast hälften av lacket var kvar och det måste ju betyda att jag har gillat det? Nr. 09 från Depend, en orange/korallskimrande historia som är grymt snygg när man har fått lite färg. 

Depend nr. 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar