onsdag 8 februari 2012

Ledig dag

Idag har jag varit ledig och bara tagit det lugnt. Började dagen med zumba och det var så himla skönt! Sen blev det lunch hemma och så en premiäromgång alfapet (som jag fick i julklapp) med sambon. Jag är en ganska dålig förlorare kan man säga, men jag jobbar på det... Hehe.

Dessutom har jag gjort klart och skickat in en ansökan för sommarvikariat på jobbet idag det känns toppen! Har pysslat med ansökan i typ två veckor nu och inte fått iväg den, men idag fick jag äntligen tummen ur och det är en sån oerhörd lättnad! Åkte även ner en snabbis på stan nu på kvällen för jag var tvungen att köpa ett nytt busskort. Hade också tänkt hitta ett par jeans så jag provade runt lite på Lindex och KappAhl. Äger inga jeans och det känns som att ett par jeans är himla bra att ha, speciellt nu när jag börjat jobba och vill känna mig lite proper eller bara casual. Leggins och strumpbyxor i all ära, men de slits ju mycket snabbare och ger inte lika mycket möjligheter till variation. Jag säger kors i taket och hallelulja gånger tre för jag hittade faktiskt ett par som jag gillade! Hade 25% rabatt dessutom så kom lindrigt undan, yey. Är ute efter en snygg svart kavaj också men det får bli ett senare projekt. Jag klappar mig själv på axeln för bedriften att faktiskt hitta ett par jag gillade och som satt bra.

Går in i en jobbperiod och jag har väldigt mycket att stå i, mycket pappersarbete, telefonsamtal med myndigheter och personliga samtal. De dagarna går otroligt snabbt trots att de är långa. Jobbar 10-19 tre dagar i rad nu men då har jag en timmes rast. Med en timmes rast hinner man ju gymma på jobbet så det tänkte jag göra. 

Nu ska jag njuta av när Jamie lagar brittiskt!




Jag vann inte den här gången.

Maja tyckte det var lite pinsamt...

Jeans från KappAhl. <3

1 kommentar:

  1. Jag börjar nu ha leggings och du köper jeans :) Om bytta roller.. thihi. Fast jag använder jeans fortfarande för jag blir galen på leggingens för att dom inte har något utrymme att ha mobil eller nyckel i sig :P

    SvaraRadera