lördag 9 april 2011

Gårdagens modevisning

Igår gick Kiis vårmodevisning av stapeln i nybyggda arkitekthögskolan i Umeå. Det bjöds först på champagne, kanongoda snittar, goodiebags och mingel. Byggnaden är verkligen jättehäftig och det är en speciell atmosfär som omger en när man kliver innanför dörrarna. Just nu är det ganska kalt och ödsligt inne i de stora lokalerna (vet ännu inte om byggnaden är invigd?) och det är ganska maffigt med takhöjden och "rymden".

När vi kom in fick vi varsin goodiebag och ett glas champagne. Vi stod och minglade en stund och mumsade på goda snittar innan showen drog igång. Och vilken show sen! Jag säger bara wow. Tjejerna och killarna var så otroligt duktiga och det märktes att man hade jobbat med detta väldigt mycket! Kläderna var "to die for" med en blandning av ljusa skira pasteller och flirtiga färgglada klänningar med galna smycken. Det bästa var nog återblickarna från 1900-talets första hälft både när det kom till snitt på kläder men även med de snygga tvinnade håruppsättningarna med bullar baktill som jag så länge velat testa. Nu fick jag mig ett tecken från ovan och måste alltså testa det. Musiken var dessutom fantastiskt bra, måste försöka få tag på remixen, för jag blev helt tokig och vill bara dansa när jag hör den! Är det något jag kan klaga på är det att showen var över så snabbt! ^^ Jag hade kunnat sitta kvar i en evighet och bara njuta.


Här får ett litet smakprov från showen (filmat med min mobilkamera, därav kvalitén)!




Bilder från kvällen
Nybyggda arkitekthögskolan i Umeå.


Byggnaden bredvid. Älska det gråa mot det klarblåa och vilka fönster sen!



Vi var bland de första som kom och arrangörerna höll som bäst på att hälla upp skumpa!



På sidorna om trappen fanns det gott om plats för en
sisådär 100 personer att sitta. Salen var gigantisk!


Västerbottensost-cheescake med rom, någonting jag inte
 minns vad det var och så grymt god (!) champagne.



Vackra Emilia!



Lite bättre översikt av lokalen.


Man hade både vanliga mannekänger men även tre dansare visade upp kläder, häftigt!



Skolväskemodellen verkar inne även hos Kii i år och flera modeller bar
även snygga ryggsäckar i canvas-aktigt material. 


Sen gick vi hem till Emilia i den mörka natten och såg på Twilight Eclipse,
eller vad den nu heter. Blev en riktig tjejkväll alltså och det var verkligen välbehövligt!


Sammantaget var det en riktigt inspirerande och härlig kväll som jag inte kommer glömma!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar