söndag 10 april 2011

Gräsänkans äventyr

Idag försökte jag riktigt njuta av att vara gräsänka några dagar. Jag åkte ut till området där Rusta, Jysk, Coop och alla de där butikerna finns, ni vet.
Först blev det en tur in på Myrorna där det var fullsmockat med folk som ville fynda. Ut kom jag med den finaste papperskassen någonsin (som dessutom var återvunnen) och en röd vårjacka (jag <3 röda jackor), en tunika/klänning och två sjalar (till håret), allt för en väldigt billig penning. Älska second hand. Själva letandet är liksom halva grejen. Jag tycker dessutom att det är lite som att plocka svamp, man måste liksom ställa in ögonen innan man börjar hitta någonting. Första 5 minutrarna måste man bara gå och ta in allting, innan man kan börja fynda.

På Jysk och Rusta köpte jag ett gäng förnödenheter, såna där halvtrista saker som man bara måste ha. Typ stålull, rengöringstrasor och schampo. 



Den härliga kassen!
Klicka på den för att förstora ännu mer så ni ser det fina motivet.



Rusta och Jysk!



Glada jag som har fyndat.
Detta är min vanliga röda vårjacka.






1 kommentar: