måndag 4 april 2011

Hårigt värre

Mer hår på tapeten!

Jag minns första gången mamma tog med mig till en frisör, då var jag 8 år gammal och skulle ta hål i öronen. Fy tusan vad nervös jag var minns jag! Men det första riktiga frisörbesöket då jag faktiskt klippte håret kom dryga året senare, efter att vi hade flyttat ut på landet. Grannfrun var frisör så hon tog sig an mitt långa, långa hår. Bob á la Robyn stod på tapeten, ni vet 1995... ^^ Sedan fortsatte jag att gå till henne ända tills jag slutade gymnasiet.

Efter att jag slutade gymnasiet började jag att klippa mig alltid i Stockholm, minns inte riktigt varför ärligt talat. Ett tag gick jag på någon form av frisörakademi på Östermalm där frisörelever klippte till ett billigt pris. Det var ett riktigt poppis ställe och kundservicen var superbra, dessutom gick jag alltid nöjd därifrån. Sedan började jag gå hos Salong Maria vid Mariatorget, just i närheten av där mamma hade butik. Det var så himla smidigt att gå dit när jag jobbade extra i butiken och sådär. Salong Maria fastnade jag för och jag går där fortfarande, två gånger om året (under sommaren och julen då jag är hemma). Men förra året började jag följa Daisy Beauty, "Sveriges nya skönhetsmagasin på nätet", och där såg jag att en av bloggar-tjejerna som var frisörelev hos Sachajuan efterlyste personer att klippa för en billig peng. Jag tyckte att det lät himla trevligt och bokade in en tid. Det var riktigt skoj, för jag fick komma till den lyxiga salongen där grundarna av Sachajuan jobbar. De kom och kikade på resultatet i slutet och berömde Zaida som klippte och tyckte att jag hade fint hår. Kul! Här kan ni se hur resultatet blev. Duktiga Zaida tog före- och efterbilder på håret som jag både tonade och klippte. Har för mig att jag fick ge 150 kronor totalt för klippning och toning. Helt SJUKT billigt.

Nu i veckan tänkte jag gå till en frisör i Umeå. Har faktiskt gått till några frisörer i Umeå under tiden som jag har bott här, men mestadels har jag gått i Stockholm. Kommer nog klippa en del på längden och klippa upp, det är så himla tungt. Får ont i hårbotten och i huvudet när jag har uppsatt hår och det funkar liksom inte när man tränar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar